Translate

onsdag 8 mars 2023

Mamma o jag. "Für Elise" Performed by Lang Lang

Mamma o jag tyckte om att resa tillsammans. Det har jag skrivit om bl.a. här. Vi gjorde många resor tillsammans, resor som jag minns med stor glädje och tacksamhet idag när mamma inte finns mera.

Vi tyckte också om att besöka konstutställningar och konserter tillsammans. Mamma var duktig att teckna och hon tecknade ofta bilder av djur, ffa hästar som mamma älskade så mycket,  men hon tecknade även naturbilder. Vi delade intresset för konst och det var så intressant ibland att lyssna till mammas synpunkter när det var något konstverk som hon tyckte extra mycket om.

Några gånger gick vi på konsert tillsammans. Jag minns särskilt en gång, på 1990-talet tror jag, när vi reste tillsammans till Norrköping för att lyssna till den då mindre kände kinesiske pianisten Lang Lang. Det visade sig vara en imponerande duktig pianist som då var i början av sin karriär. Han visade under den konserten att han var en begåvning av stora mått. Idag är Lang Lang en stor och världsberömd pianist som reser jorden runt och konserterar.

Det var en fröjd att få uppleva denna konsert tillsammans med mamma. Hon gladde sig som ett barn att vi fick uppleva konserten tillsammans. 

Idag finns inte mamma mer. Men när jag lyssnar till Lang Lang så njuter jag av musiken tillsammans med mamma i mitt hjärta. 



Inga kommentarer: