Translate

tisdag 30 juli 2013

Tack Vingresor!

Vi har nyligen kommit hem från en resa till Berlin. Vi hade bokat ett luftkonditionerat rum på Grand City Hotel Berlin Zentrum , eftersom resan skulle göras mitt i högsommartid. Det visade sig vara en högst relevant tanke, för i Berlin var temperaturen mer än 30 grader varmt när vi anlände den 24 juli. Temperaturen skulle under de dagar vi var i Berlin stiga till 36 grader.

När vi kom fram till hotellet på kvällen, trötta och svettiga efter en hel dags resa med bil, flyg och buss, längtade vi efter att äntligen kunna vila ut i ett svalt rum. I hotellreceptionen stod en ytterst ovänlig och effektiv dam som i sitt ord- och kroppsspråk gjorde oss illa till mods. Vi kände oss verkligen inte välkomnade! När vi efter lång vandring till den avlägset belägna hissen kom upp till rummet så visade det sig att det fanns ingen luftkonditionering på rummet. Rummet var hett och kvavt - nästan varmare än utomhus. Jag gick ner igen till damen i receptionen och frågade om det möjligen hade blivit ett misstag. Nej, rummen hade ingen luftkonditionering! Jag visade henne vår svenska beskrivning av hotellet där det tydligt stod att rummen var luftkonditionerade, men hon avfärdade det snorkigt med att hon inte förstod svensk text.

Det var minst 30 grader i rummet och ingen luftkonditionering - vad gör man? Vi var genomvåta av svett och luften stod stilla. Jag ringde Vingresors kontor i Stockholm och fick tala med en trevlig kille. Det var ganska sent på kvällen så tyvärr kunde han inte göra något för oss, men han lovade att de skulle återkomma nästa dag. Han kontaktade dock hotellet och med hans hjälp fick vi byta rum på hotellet, som dock inte var så mycket svalare...

Nästa morgon ringde en vänlig dam, Janice Gawelin från Vingresor. Hon kunde ordna ett nytt rum, utan extra kostnad för oss, på ett fyrstjärnigt hotell Golden Tulip Berlin Hotel Hamburg i västra delen av Berlin. Åh, det kändes så skönt att få det beskedet! Hotellet var av superfin klass. Trevligt bemötande och frukosten var fantastisk. Vi kunde inte fått ett bättre hotell!

Vingresor lovade att den felaktiga uppgiften på nätet att Grand City Hotel Berlin Zentrum hade luftkonditionerade rum skulle rättas till. Receptionistens bemötande borde också rättas till..

Vi är så tacksamma för den fantastiska service och vänliga bemötandet som Janice och Vingresor visat oss och med dessa rader vill vi säga ett stort och varmt TACK! Vi har all anledning att återkomma till Vingresor även i fortsättningen.


PS: När man kollar lite på recensionerna på nätet om hotellet Grand City Hotel Berlin Zentrum så är de mycket dåliga. Jag borde ha kollat detta tidigare!

1 kommentar:

Anita sa...

"Hej på er,

Åååh vad glad jag blir att det blev så bra för er trots den tråkiga starten på er vistelse i Berlin.
Att Golden Tulip Berlin blev så bra för er och att allt där fungerade fint.

Vilken fin blogg du har Anita, verkligen kul du skickade med länken till din blogg och jag vill också tacka för de fina orden där och i detta mejl, det värmer mig oerhört, verkligen.

Du kanske redan sett att den felaktiga informationen är borttagen från www.ving.se nu och våra kontraktörer har tagit del av er information o tankar om hotellet.

Ser fram emot mer trevlig sommarläsning på din blogg:)

Önskar er en fortsatt härlig sommar o snart även trevlig helg,

Vi hörs,

Hälsningar
Janica Gawelin

Support reguljära paketresor"

TACK Janica! / Anita