Translate

torsdag 12 oktober 2023

Israel i krig med Hamas.



Judar i Göteborg uppmanas att inte bära Davidsstjärnan och kippa och att inte tala hebreiska står det i Expressen. Allt detta för att skydda sig mot trakasserier av folk och Hamas-anhängare. Jag blir chockad, arg och otroligt frustrerad. Liksom när jag läser om öppna manifestationer och demonstrationer mot Israel av Hamas-anhängare i Sverige! Hur är detta möjligt? Är det en bredare uppfattning att Israel ska anklagas för de våldsamheter och terrorism som Hamas bedrivit och bedriver?

Jag är bedrövad, ledsen men mest förbannad över att dessa trakasserier får ske och sker i Sverige! Hur är det möjligt? Vad har hänt? Har Sverige invaderats av terrorist-anhängare? Har svenska folket kovänt när det gäller Israels rätt att leva och försvara sig mot terrorister?

Jag är djupt ledsen men mest förbannad. Vad har hänt med svenska folket?

Hamas omänskliga terrorattack i Gaza har skakat om världen. Den grymhet och bestialitet Hamas har uppvisat mot helt oskyldiga människor på bl.a. på flera kibbutzer utanför Gaza är totalt overkligt. Är Hamas medlemmar människor eller djur? Jag är helt förkrossad av ilska och sorg.

Vi väntar på Israels vedergällning.

Allt mitt stöd till Israel.

Tidigare inlägg om Israel:

http://smulansblog.blogspot.com/2006/12/minnen.html

Inga kommentarer: