Translate

onsdag 11 mars 2009

Nostalgi

Åh, vad roligt att få se de här interiörbilderna från Östra station i Stockholm! Här satt jag ofta på 1960- och 70-talet när jag pendlade med roslagsbanan mellan Stocksund och Stockholm och senare Täby-Stockholm.

Restaurangen på Östra station ser precis likadan ut som jag minns den. Jag minns takmålningen och björkmöblerna. Jag läser på Femtiotalsjaktens blogg att restaurangen har kvar originalinredningen från 1930-talet. Fantastiskt.

Jag måste besöka Östra station igen!

5 kommentarer:

Monet sa...

Oj vad världen är liten. Det var faktiskt jag som frågade Libby om inte Östra Stations restaurang kunde vara någo för hennes blogg.

Eftersom jag OCKSÅ åkt Roslagsbanan ett antal år mellan jobbet i Stockholm och hem till Lahäll i Täby.

Och nu ser jag att du också bott där? Jag har hittat flera Täbybor via bloggen, det är för festligt!

Anonym sa...

Monet! Ja, bloggvärlden är fantastisk. :)

Jag bodde med mina föräldrar i Stocksund fram till 1965. Därefter i Näsby Park fram till 1970 när jag flyttade hemifrån.

Inkan© sa...

Tänk... efter alla år i Stockholm- jag har aldrig åkt roslagsbanan med tåg alltså och aldrig besökt detta matställe - men hört talas om det. Min syster och hennes man brukar visst besöka det då och då.

Anonym sa...

Inkan! Ska vi gå dit och äta nästa gång jag kommer ner till Sthlm?

Inkan© sa...

Ja- det kan vi göra! Så får vi - åtminstone du - vara lite nostalgisk:)
Jag bodde ju i min sköna ungdom på Vallhallavägen 116...så även jag har minnen från den sidan av stan.
Och bussen ('teaterbussen') tog jag under alla år (mer än tio år) från Tekn.Högskolan i närheten.