Translate

måndag 26 januari 2009

Rå byskola 1947


Översta raden: Paul Danielsson, Sören Ledin, Margot Andersson, Viola Sehlin, Vivi-Anne Lindström, Torsten Boman, Göte Nilsson, Hasse Westin, Ingemar Lindström.
Nedanför: Maud Bergman, Eina-Britt Karlsson, Solveig Sundin, Egon Westin.
Sittande: Marianne Strandberg, Birgit Sjödén, Sten-Olof Lidén, Stig Thor, Birger Lidén.
Längst ner: Rigmor Sundvall, Vanja Englund, Rut Nilsson, Birgitta Boman, Sig-Britt Östman, Elsa Lidén, Ragnar Olofsson.

Lärare: Albert Näsström och Ellen Andersson.

Ett skolkort från Rå byskola. Skolkortet är från 1947 klass 1-3.

Ett jättevarmt TACK ,Vivi-Anne, för skolkortet!

Uppdatering: Tack Birgitta och Eina-Britt för kompletterande namn!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anita, tack för kortet som jag vet att jag också har liggande någonstans. Om jag hittar det så kanske jag har namnen på baksidan. Men hitills har jag tillsammans med Torsten fått fram några fler namn.
Översta raden: Paul Danielsson (inte helt säkert men Torsten trodde att det var han), Sören Ledin, Margot Andersson, Viola Sehlin, Viviann Lindström, Torsten Bohman, Göte Nilsson, Hasse Westin, Ingemar Lindström.
2:a raden: Maud Bergman, Ruth Nilsson (inte säker på förnamnet men är en syster till Göte), Solweig Sundin, Egon Westin.
Sittande: Marianne Strandberg (tror jag), Birgit Sjödén, Sten-Olof Lidén, Stig Thor (numera Nordlander), Bibben Lidén.
Sittande: Rigmor Sundvall, Vanja Englund, okänd tv. Birgitta, okänd tv. Elsa Lidén, Ragnar Olofsson.
Hoppas att du kommer vidare så att alla namn ramlar på plats.
Hälsningar Birgitta

Anonym sa...

Ett stort och varmt TACK, Birgitta!

Hälsningar Anita

Anonym sa...

Vad roligt att se min pappa Ingemar Lindström, och min faster Vivianne på detta skolfoto. Även mina farföräldrar och deras föräldrar och syskon finns med på olika fotografier. Helt fantastiskt att få se alla dessa foton och läsa om olika människoöden. Tänk att det kring varje människa finns en hel historia!

Elisabeth.M