Translate

fredag 17 oktober 2008

While times goes by..

När jag häromdagen gogglade på ett ord, så hamnade jag på en blogg som jag genast tyckte om. Jag kunde snart konstatera att bloggaren hade sina rötter i Junsele. Hon nämner platser i junseletrakten - Vällingberget, Eden, Betarsjön - och hon använder i sin text dialektala ord ibland som känns mycket bekant och välkänt.

Gerda skriver så finstämt och ömsint, varmt och personligt, ofta om små händelser hon minns från sin barndom hemma i Junsele, men även om andra personliga minnen som står henne nära. Det är små berättelser som går rakt in i hjärtat.

Gerda citerar ibland dikter av Nicke Sjödin med igenkännandets glädje; såsom han skriver, så v a r det!

Det är en blogg jag blir glad av att läsa.

Här är Gerdas blogg "While times goes by..."

Inga kommentarer: