Translate

fredag 3 oktober 2008

Norén och vedbacken..

Uj, vad har jag gett mig in i..? Jag har börjat läsa Lars Noréns tjocka bibel "En dramatikers dagbok", och den verkar vara som herr Norén själv ; svår och komplicerad. Norén äter sushi var och varannan dag, reser, repeterar, bråkar med C eller A och fikar på stan. Få se om jag orkar läsa färdigt boken..

En annan bok som ligger och väntar är P.O. Enquists "Ett annat liv". Den är nog heller inte så lättsmält, tror jag..

Röstrusk ute. Jag lägger böckerna åt sidan några dagar till.

Jag förbereder vintern med att bära in ved i vedboden ..

Och då räcker verkligen inte orken till att läsa Norén, det kan jag lova! :)

10 kommentarer:

Tankevågor sa...

Nej ibland kan det bli för tungt med vissa böcker...
Visst känner man sig nöjd när man burit in och staplat ihop ett ordentligt vedförråd inför vintern.

Jag kan stå där och känna mig så tillfreds med mig själv när jag ser på min ved. :-)

Anonym sa...

Londongirl! Norén hör väl inte till favoritlitteraturen precis, få se hur långt jag orkar läsa..

Ja, faktiskt att man känner sig som en hamster, när man samlar in veden.:) Tryggt att ha den under tak, men uj vad det känns i armar och rygg! :)

Anonym sa...

Hej Smulan (och Londongirl)

Vad ni har det bra som har veden under tak. Här på gården ligger den under presenning och sedan kapas den allt eftersom det är tomt i pannrummet. Håller oss varm hela vintern flera gånger: Såga, klyva, lasta, köra in, lasta av och slutligen elda. Blir ca en gång i veckan hela vintern. Tala om rationalisering :D Av någon anledning så är det ofta snöstorm eller ösregn då veden är slut och ny måste fixas ...

Hej från Evy

Anonym sa...

Evy! Hi, hi, så brukar det vara hos oss också i vanliga fall! :)I år måste all ved in redan innan vintern av speciella skäl. Och bråttomt blev det också!
Så det är bara att ligga i om vi inte ska frysa ihjäl i vinter :)

Anonym sa...

Jag kopierar in Nickes kommentar från min gästbok:

Nu verkar det så komplicerat att kommentera med Googlekonto och doningar så jag skriver här i stället.

Jag har läst halva Norén och sen somnar jag och boken faller ihop och så är ju ingen av de1600 sidorna numrerade så mman vet inte var man var. Spelar inte så stor roll för det står ju ungefär samma saker på alla sidor. Karlar som äter sushi ska man undvika - en kladdig risklump, en bit död och rå fisk och så litet gödselvatten över alltihop. Huga.
Nåja, en del intressanta inblickar i teatervärden får man ju på köpet,
P-O;s bok är däremot lättläst - och bra. Under vår gemensamma studietid i Uppsala hade jag ingen aning om att han skrev. Han hoppade ju bara höjd, Men där der man.

Ha det bra,
Nicke

Anonym sa...

Tack Nicke för din kommentar!

Kommentatorfunktionen på bloggen är ett problem för många.. Och jag vet inte vad man ska göra åt det.. Det lättaste är att fylla i rutan "Anonym" eller "Namn" och ev. skriva ett namn eller pseudonym i fältet under. Möjligen..

Ja, Noréns bok är ett bra sömnmedel ! Liksom att bära ved.. Jag tror inte att jag kommer igenom boken faktiskt. (Men veden är snart inne!)

Jag läste vad du skrev om P.O. Engqvists bok häromsistens. Jag har inte läst så mycket av honom tidigare, men jag tror också att P-O:s bok faller mig mer i smaken än Norén.. Jag ser fram emot att läsa den!

Jag ser också fram emot releasepartyt med anledning av din nya bok "Åtabak" på torsdag!

Allt gott till dig Nicke!
Anita

Anonym sa...

Länk till Nickes blogg..
http://negus.blogg.se/

Jag tror han blir glad för en kommentar!

Erik Gardner sa...

Väldigt intressant blogg med mycket gynnande material!
Skulle du kunna skicka länkar på dina andra hemsidor då de verkar vara lika intressanta?
Önskar jag kunde ge tillbaks på samma sätt som du givit mig denna fina blogg.
Har ett tips om en fin hemsida,
Länken finns under "Hemsida" med

Anita sa...

Tack Erik Gardner för din fina kommentar. Den gladde mig mycket. :)
Vilken hemsida hänvisar du till?
Allt gott, Anita

Anita sa...

Erik Gardner, mina övriga hemsidor är dessa:

Hemsida: http://anitaberglund.se/
Blogg: http://smulansblog.blogspot.se/
Hemsida om vindkraft: https://vildavastra.se/snurrigt/

/ Anita