Translate

fredag 25 juli 2008

Fjällvandring i Jämtlandsfjällen


Pauser i Tärnafjällen för några år sedan... :)

På söndag morgon ger vi oss iväg till fjällen. I år blir det jämtlandsfjällen igen - triangeln Storulvån - Blåhammaren - Sylarna. Det känns såå roligt att ge sig iväg och vandra igen! Förra året blev det ingen vandring i de svenska fjällen - det blev vandring i de skotska bergen istället - så nu är det verkligen dags!

Förhoppningsvis kan vi ta med en lättare packning än förr om åren eftersom vi tänkte göra rejäla matpauser på fjällhotellen. Det är elva år sedan vi sist vandrade denna led och jag minns den som ganska lätt, men åldern och orken har tagit ut sin rätt, så vi får se vad jag tycker denna gång...

Det verkar i alla fall bli underbart vandringsväder. Det kanske till och med blir för varmt..?

Hur som helst så ska det bli jätteroligt att vandra igen! Jag längtar alltid till fjällen och naturen där. Kameran ska givetvis följa med..

Ha det riktigt skönt alla i sommarvärmen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig vandring i fjällen Smulan.

Det låter så härligt men för min del faller det på den gräsliga myggen. Men du har kanske effektivt medel mot de kräken?

Du ska veta att jag tänker på ditt förslag varje dag och riktigt känner att jag vill. Men det hänger ju på om skörden är avklarad då och att inget viktigt arbete är på G. Vi hörs snart igen.

Hej från Evy

Inkan© sa...

Gud så härligt! Jag längtar upp igen så det känns i hela kroppen.
Jag hopps att ni får en riktigt fin tur!
Om man inte gör allt för långa dagsvandringar och vilar, kopplar av, njuter av miljön och av god mat... då är man nog aldrig för gammal för fjällen.

Min syster med make reser också upp till fjällen nästa vecka.
Deras utgångspunkt är Vålådalen. Så skulle du möta någon som nästan är en kopia av mig - då är det hon:)

Anonym sa...

Evy! Faktum är att vi har haft ganska lite besvär av myggen när vi vandrat. Jag vet att det är lite olika, men myggen har varit det minsta problemet faktiskt. Regn och trötthet är större problem! Ha det gott i värmen!

Inkan! Vi ska njuta av god mat och vin på fjällhotellen. Och många pauser. Det är viktigt. Sedan sover man gott! :)
Ser jag en Inka på leden så kommer jag att tjoa!!