Translate

måndag 3 mars 2008

Ingen höjdrädsla här!


Jag har haft ett riktigt underhållande projekt utanför mitt arbetsfönster idag. En nästan tjugo meter hög telefonmast har satts upp på andra sidan vägen, och det är imponerande att se med vilken skicklighet och fart det går att få upp en sån skrymmande och hög "makapär".

Mannen där uppe på toppen av masten gav inte sken av att vara det allra minsta höjdrädd. Han s i t t e r på översta staget! Och ingen skyddslina hade han heller. Oj, oj, oj.... jag fick riktigt ont i magen.

Jag skulle inte ha gått upp i masten för miljoner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Vilken vacker vinter ni ser ut att ha där uppe. Jag längtar.....

Masten ser från denna vinkel ut att bli lite låg. Är den högre än träden eller inte???

Kommer du att få glädje av denna masts (konstigt ord) kraft?

Hej från Evy

Anonym sa...

Evy! Tallarna är höga Evy! :) Masten (ca 20 m) går ungefär upp till tallhöjden.
Idag har vi ett underbart soligt väder -5 grader kallt. Tandläkarbesöket är över - nu blir det en skidtur!