Translate

söndag 9 december 2007

Andra advent

Storsjön

Mor och son gråhund


Idag har vi en strålande vacker vinterdag. Några minusgrader. Solen lyser på träden som är vita av snö. På rönnen utanför vårt hus sitter massor av domherrar och äter solrosfrön från fågelbordet. En ekorre vill vara med i sällskapet och det får han så gärna. Ingen av fåglarna bryr sig att han är där. Inte jag heller.

Tog en promenad med ett par av hundarna. Härligt, trots att jag är ordentligt förkyld. Ljuset är så vackert den här årstiden! Blått ljus. Fast det ser ovanligt blått ut på korten, tycker jag...

6 kommentarer:

Karin W. sa...

Här är det ganska kallt idag. Ändå ligger det en mycket tjock dimma över sjön. Det måste bero på att det var plusgrader igår och i förrgår.

Krya på dig från förkylningen, Smulan.

Anonym sa...

Oj vad fina bilder du tagit. Ser helt fantastiskt ut. Och nog tror jag färgerna är de rätta. Kolla himlen på det översta kortet. Den ser då helt OK ut så då måste ju resten var rätt också, eller hur?

Vad glada mi måste vara med så fint väder. Här är det mest grått, regnigt och alldeles för varmt. Har var +9 nu i flera dagar :-(

Fortsatt trevlig advent önskar jag dig/ Evy

Anonym sa...

Oj vad jag stavar fel. Har VARIT +9 ska det stå, och NI i stället för MI :(
Har haft för bråttom.
Hej igen från Evy

Anita sa...

Karin! Sthlms-virus är inget vidare. Hoppas du klarat dig!

Evy! Kameran kanske inte ljuger då? Ljuset är verkligen vackert blått just nu. Efter regnet i Sthlm kändes det underbart att komma hem till vinter och snö!

Anonym sa...

Blå bilder är det vackraste jag vet. Och i mars far jag åter till Svalbard, för att fånga det blå isljuset. Hoppas det fastnar på nya kameran.
Hälsn/Bibi

Anonym sa...

Jag håller med, Bibi. Det blå ljuset är otroligt vackert.

Termometern håller på att krypa ner mot -15 grader nu. Det brukar också ge vackra färger på is och himmel.

Svalbard låter helt underbart att uppleva. En dröm....