Translate

onsdag 16 maj 2007

HSB

Jag har två veckors tidningshög att plöja igenom. Jag läser bland annat om Göran Perssons nya jobb som PR-konsult. HSB kan till och med få rätt till två rejäla månadslöner fortsättningsvis genom skattetekniska krumbukter. Visserligen lagligt men hur trovärdigt en f.d. socialdemokratisk statsminister? Som tidigare varit negativ till PR-konsulter.... Ingenting förvånar mig längre när det gäller Persson.

Jag har blivit uppmärksammad (via en blog) om en artikel av Gunnar Ohrlander i Aftonbladet den 28/3: "Skjut inte på journalisten" som jag tycker är värd att uppmärksammas.

Avslutningen på artikeln förtjänar att återges:

”Vart tog politiken vägen? Ja, det kan man ju undra när man granskar inte bara programmen utan också de tio år som Göran Persson styrde. Vad vi ser är en berättelse om skvaller, skräck, förföljelse och avundsjuka, ett renässansspel där det hela tiden rör sig bakom draperierna. Vi möter politiken i dess råaste och lägsta form. Bättre än så här är inte hantverket under den politiska järnålder som vi nu har genomlevt.
Det är en fantastisk bild som Erik Fichtelius förmedlat. Kanske är den rentav sann. Han är värd en upprättelse.”


Jag fortsätter min tidningsläsning....

Inga kommentarer: