Translate

måndag 11 december 2006

Datorproblem och kattliv

Det är inte bara jag som svär över datorn ibland...... Min vän Rune har också trubbel:

"Den här datorn blir visst aldrig klar. Det modem som texttelefongubben skicka ligger inte kvar när strömmen bryts, så jag hade försäljarn att komma hit med ett som klarar att ligga kvar. Det Power Bit som dom skicka passar helt enkelt inte ihop med XP Home som är i datorn. Så nu kör jag några dar med det här och ser om det klarar rulljansen, sen får dom komma hit. Det var ju fel på porten COM 1, när inte modemet låg kvar trodde dom, så försäljarn satte hit ett nytt, så nu har jag både COM 1 och COM 3, med varsitt modem inkopplat. Har inte tänkt stöka bort från skrivbordet förrän eftersom det blir klart, så det finns mycke kartonger å grejer kring skrivbordet å lite här och var runt kring.

Lessnade på alla spam som kom (minst 15-20 varenda gång man öppna datorn) så tog TELE2 en omgång. Fick rätt på att på deras hemsida fnns möjlighet att ordna saken. Det var bara att logga in där och ändra som man ville ha det. När jag hitta det kryssa jag för att stoppa OCH radera allihop. Kan ju kanske ha försvunnit nåt läsvärt,men det blev lungt efteråt. Det är bara en som slunkit förbi, den spärrades och raderades.
Under den tiden hade jag starka funderingar på TELIA men det gick inte registrera sig på nätet, så till sist skicka jag ett vanligt brev.
I samma veva registrera jag ett Hot Mail konto. Så nu djädran har jag 3 mailadresser, 1 hos varje operatör."

När Rune blir trött på att mixtra och banna över datorn och digitalkameran, så kan han ju ägna sig en stund åt de här små sällskapsdamerna - är de inte söta?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt. Datorn är både glädje och en förb...d energitjuv.
Men vad göra...?

Anonym sa...

Och hälsningar till Runde som är så energisk och löser uppkopplingen till Internet. Vår länk ut i världen:)

Är kattorna dina Smulan?

Söta.

Kram från Inkan
idag Anonymous på bl a din blog,

Anonym sa...

Hälsningar var självklart till Rune, jag klarar ej av tangenterna heller....

Inkan

Anonym sa...

Visst är det några av Runes katter! Korten är tagna av honom. Rune är en sann kattvän.