Translate

torsdag 5 september 2024

Vår älskade Sally har lämnat oss



Vår älskade vovve Sally har fått somna in. Sallys sjukdom var obotlig, men slutet kom snabbare än vi trodde. Sally fick sluta sina dagar hos Distriktsveterinärerna i Övik som varit så stödjande och hjälpsamma under Sallys sjukdomstid. https://www.facebook.com/DistriktsveterinarernaOrnskoldsvik
De sista dagarna i livet har Sallys ork sviktat mer och mer. Hon gav till sist upp att äta, blev mer o mer orolig och tungandad. Idag fanns ingen återvändo. Sallys tid var över. Min allra bästa fyrfota vän har somnat in och mitt hjärta gråter.
Sally har under 11 års tid följt mig i vått och torrt på oräkneliga fjällvandringar, långa skidturer och många promenader. Hon har älskat att följa med på allt. Och jag har älskat att ha henne med mig. Sally har varit min finaste och mest älskade fyrfota vän. Hon kommer att fattas mig och min man. Tomheten efter Sally känns så stor. TACK Sally för all glädje du gett oss. Jag glömmer dig aldrig. ❤️❤️❤️
Ett varmt TACK till Jesper Schytte för att jag fick glädjen att äga Sally. Den finaste gåva jag fått. Kram! ❤️❤️❤️
------------------------
Följande lilla berättelse är så fin. Jag kan inte låta bli att delge den.
"Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden. När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.
Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.
Varje dag springer hundarna och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt flyger hon iväg över det gröna gräset. Hennes ben bär henne fortare och fortare tills hon återförenas med den hon älskar. Ni möts i en omfamning som varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hennes huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.
Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas..."
 

Inga kommentarer: