Translate

torsdag 31 maj 2012

Från Bourdeax till Nordkap!


Igår, när vi var till Sundsvall, körde vi om detta par ett par gånger efter väg 331 mellan Sundsvall och Sollefteå. Jag tyckte att det var tufft att, som jag förmodade, se ett svenskt par ge sig ut på en långväga färd med de här cykelfordonen.

Idag hade jag ärende till Junsele och vad får jag se om inte cykelparet, men nu på vägen mellan Näsåker och Junsele! Jag kunde inte låta bli att stanna till och prata med dem utanför ICA i Junsele,  där de stannat upp för en fikapaus. Jag, som trott de var svenskar, fick veta att de var från Bourdeax i sydfrankrike och att de hade cyklat därifrån med start den 1 april. Målet är Nordkap i Norge! Fantastiskt!

Det blev en trevlig pratsund, trots att samtalet blev på knagglig engelska; jag har glömt min franska och de talade helst inte engelska.. Tyvärr kan jag inte hitta deras blogg som de skriver i under deras färd mot Nordkap, men jag hoppas de hittar min blogg så de kan meddela mig hur det går för dem.
De ska, efter att ha nått Nordkap, åka båt från Nordkap till Danmark för att sedan ta upp cykelfärden tillbaka till Bourdeax.

Om ni tycker att paret ser frusna ut så är det rätt! :) Vädret är ganska kyligt och för att värma sig hade fransmannen placerat en tidning under jackan för att hålla värmen.

Bonne chance et tout le meilleur à l'avenir! :)

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Det var ena friskusar får man säga men jösses vad dom kommer att frysa.

Tuvstarr sa...

Hoppas de får lite bättre väder i fortsättningen. Och hoppas de får en riktigt fin utsikt från Nordkap utan regn och dimma efter strapatserna.