Translate

fredag 11 juni 2010

Vad ska man rösta på?

Jag hittade den här artikeln hos Skogstrollet och jag tycker att artikelförfattaren gjort en sann analys om de ökade ekonomiska skillnaderna i Sverige.

Tyvärr har ingen av de båda politiska blocken gjort mycket (om något) för att förändra skillnaderna de senaste 30 åren. Båda blocken har misslyckats.

När den f.d. fackbasen (Ylva Thörn) för LO:s medlemmar - de lägst betalda medlemmarna på arbetsmarknaden - avgår vid 55 års ålder med en pension av 70-80.000 i månaden fram till pensionen, så har den gamla jämlikhetspolitiken i Sverige suddats ut helt och hållet.


Vad ska man rösta på...?

4 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Om hela svenska folket röstade blankt, vad farao skulle dom göra då?

smulan sa...

Reneé: jag har funderat på samma sak: vad händer då?

En tankeställare skulle det säkert bli - men blir det någon förändring?

Jag är lite uppgiven: jag tror inte det. Utvecklingen går inte åt det hållet man egentligen önskar.

Tankevågor sa...

Jag känner mig också lite uppgiven i det här. Inget känns helt bra som val tyvärr.
Hoppas man blir klokare när det närmar sig valet. :-/

Anita sa...

Londongirl: Nej, tyvärr finns inga bra alternativ. Men jag hoppas också bli lite klokare så småningom...