Translate

onsdag 3 mars 2010

Länktips

För dem som följt min blogg vet att jag ibland skriver om frågor som berör äldrevården (etikett Äldrevården) Det är ett viktigt ämne och jag skriver ofta utifrån egna erfarenheter som sjuksköterska och anhörig. Häromdagen fick jag ett tips om en blogg som på ett mycket initierat sätt skriver om denna hjärtefråga utifrån "egna personliga tankar om äldreomsorg, äldreboende, hemtjänst och funktionsnedsättningar".

Så här beskriver Sten sin blogg:

"Under hela mitt yrkesverksamma liv har jag varit intresserad av omsorgs- och äldrefrågor. Jag har också haft förmånen att som chef få arbeta inom dessa sektorer. I Omsorgsbloggen ger jag uttryck för sådant jag stött på eller funderat över. Jag publicerar ett inlägg i veckan och inläggen är mestadels oberoende av varandra."

Sten har många intressanta och viktiga synpunkter och tankar på detta viktiga ämne och jag rekommenderar gärna den som är intresserad att titta in till

Omsorgsbloggen.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Tack för tipset, - har bums lagt in den bland alla bokmärken -.