Translate

fredag 19 mars 2010

Eva och Gustaf Thor, Stugusjön



Idag har sotaren varit till oss. Jag blir lite full i skratt när jag ser den här bilden av Eva och Gustaf Thor - sotaren är en kopia av sin farmors far Gustaf Thor! ;)

Gustaf Thor föddes 1872 i Fryksände i Värmland och hans hustru Eva Maria Persdotter var född 1875 i Långvattnet, Junsele. Sonen Verner f 1908 till höger och barnbarnen Axel f 1922 och Mary f 1921 längst ner; barn till Fabian och Helfrid Fängström. Kortet är taget i Stugusjön, Resele där Gustaf och Eva Thor bodde med sin familj.


Uppdatering 20/3: Ser i tidningen idag att sotar´n fyller 60 år. GRATTIS!

3 kommentarer:

Magnus Johansson sa...

Gustaf och Eva Thor bodde några år i Sundmo (min födelseby) mellan 1903 och 1907. Ett hemman i Sundmo kallas numera Torsbacken och jag antar att det beror på att Thor bodde där en period.

Hälsningar
Magnus

Anonym sa...

Ja det är kopior jag har sett bilden tidigare och jag har tänkt precis samma sak..Att dom är Kopior. Jag jobbade med Ivar början av -90 talet när jag oxå åkte runt i Västra och Sotade./ Donald

smulan sa...

Donald: Ja, de är skrattretande lika ;)