Translate

lördag 7 mars 2009

Från dagens skidtur..





11 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder! Tycker särskilt om den i mitten. Men å, vad jag längtar efter våren!

Anonym sa...

NK! Tack! Jag längtar också efter den riktiga våren! Fast just nu börjar en underbar tid här i norr. Mars och april brukar vara underbara vårvintermånader med mycket sol och uteliv. Idag var en sån dag och då är livet gott att leva!

Allt gott!

Christina sa...

Åh vilket vackert väder ni har haft idag!
Underbara bilder, i den undre anar man lite vår.

Här i Bergslagen har det varit precis jämngrått hela dagen.

Anonym sa...

Vilka fina bilder!

Här har det varit grått och vindstilla hela dagen. Inget har hänt på himlen. Trist.

Anonym sa...

Christina! Ja, idag har det varit helt underbart väder med mycket sol. Solglasögonen på! :)

Min man pimplade öring och jag åkte skidor..

Jag skickar lite sol till Bergslagen! :)

Anonym sa...

Bert! Tack! (Glömde - tack till Christina också!)

Skickar solen till Luleå också!

Anonym sa...

Ooo vilka vackra bilder. Riktigt känner vårsolen där den värmer och snön sakta sjunker undan - omärkligt till en början - men så blir det små öppna rännilar med smältvatten. Härligt. :D

Hej från Evy

Christina sa...

Jag viftar med händerna som Ria Wägner, hit med solen :)

Anonym sa...

Evy! Ja, visst är det ljufvligt! :)

Christina! Viftar, viftar!!

Ptr sa...

Söndagsmorgonen här på västkusten börjar med snöglopp, men SMHI påstår att det skall övergå i regn senare.

Gillar dina bilder, och åmotivet får mig att tänka tillbaka på barndomens vårvintrar, när man fick gå ut och hjälpa smältvattnet att leta sig fram genom snön i diket, och då istäcket i bäcken murknade och till sist flöt bort mot innanhavet Vänern.

Våren närmar sig även nu!

Anonym sa...

Peter! Åh, vilken fin beskrivning av vårvinterns snösmältning!
Idag är solen lätt frånvarande, men det är bara ett par grader kallt.
Men jag k ä n n e r att våren närmar sig!

Allt gott!