Translate

söndag 4 januari 2009

Kyla

Ett par av hundarna , Ida och Charlie, på kökssoffan..

Brr... 31 grader kallt idag. 33 grader i grannbyn. Tyst och stilla. Inte en människa eller bil ute.

Hundarna vill inte gå ut. Inte jag heller. Tur att det finns dator, tidningar, böcker och symaskin att fördriva tiden med.

Och jag som tänkte gå på bio ikväll med en väninna och se filmen "Maria Larssons eviga ögonblick" av Jan Troell... Kommer bilen att starta efter bion i den här kylan??

Nej, nu är det dags för en glögg.

13 kommentarer:

Evas blogg sa...

Här på Frösön är det minus 25 och jag håller mig också inomhus! God fortsättning på 2009! Hoppas det blir lite mildare snart!

Anonym sa...

Åh, det hoppas jag också!! Fast just nu lyser solen och det är så vackert trots kylan..
God fortsättning själv Eva!

PS: Jag kan berätta att jag av en vän fått låna boken "Att leva som utbränd" av Mia-Marie Hammarlin där du bl.a. medverkar i både text och bild. Det ska bli intressant att läsa boken!

Anonym sa...

Och jag som tycker att minus tio är kallt. Sitter här och tittar ut på det vackra vintervädret och borde gå ut och njuta av ljuset. Men idag skulle jag velat ha ruskväder så jag kunnat vara inne med gott samvete.
Jag gissar att min hund skulle älska att vara ute även i minus trettio. Är man lapphund så är man.

Anonym sa...

Kersti! Ja, lapphundar gillar kyla. Det gör iofs våra gråhundar också, men just idag vill de vara inne..
Är lapphunden svart? Vi har haft ett par svarta lapphundar tidigare... Jättegoa hundar.

Elisabet. sa...

Åååå, det ser ju ut som en stövare och såna har jag haft i hela min uppväxt och sedan i ytterligare i femton år!

Världens bästa familjehund är det.

Anonym sa...

Visst är det en stövare Elisabet! En finnstövare från Halland (!) :)

Och jättego´ är han också.

Christina sa...

Åh, vilken gosesoffa. där har jag lust att sätta mig direkt :-D

Så roligt att få se några av era hundar på bild! Där har dom det bra med den generösa kudden att knöa upp sig mot.

Här i bergslagen är det -19° och våra hundar vill inte heller vara ute några längre stunder.

Hoppas att du kommer iväg på bio, och framför allt att bilen startar efteråt!
Den filmen vill jag också se.

Anonym sa...

Christina!
Jodå, jag tänker gå på bion. Jag vill så gärna se den filmen! Men fortfarande är det 25 grader kallt.. Men jag har ordnat med motorvärmare en bit från biografen, så det ska nog ordna sig med bilen!

Om en kvart börjar filmreprisen om Rapa.. hoppas att du inte missar den, Christina!

Allt gott!

Christina sa...

Gaaahhh, det gjorde jag! Nu måste jag kolla om jag har en chans till...

Tankevågor sa...

Härlig bild på hundarna. Här i soffan samsas vi om utrymmet hunden och några av katterna och jag under duntäcket.
Såg reprisen om Rapa idag som du tipsade om. :-)
Hoppas nu att bilen går och att du inte blir stående någonstans i kylan!!

Anonym sa...

Det är en finsk lapphund så han skimrar i brunt när solen lyser på honom och så har han lite grått på tassarna och vitt på bröstet, ingen typisk mask utan rätt lik en vanlig svensk lapphund. Fem år fyller han nu i februari. Han heter Kavveri som betyder kompis på finska men vi kallar honom Kavve. Och han är väldigt go, nästan fånigt snäll.

Anonym sa...

Hej!
Jag letar efter en dikt av en - tror jag -ångermanländsk poet. Dikten heter "Tin" och jag har hamnat på din sida flera gånger i letandet. Har sökt bla på Nicke Sjödin, men han tror att det är Birger Norman som skrivit den. Vet du? Du har så många andra fina dikter här på sidan, så jag chansar och frågar. Skrattade när jag hittade vattlingonen - min mamma är från Sollefteå och har alltid gjort vattlingon till jul.

Mvh Ca från Ludvika

Anonym sa...

Christina! Va´synd att du missade filmen! Jag tror det var sista tillfället idag dessvärre..

Londongirl! Jag fick använda en motorvärmare intill bion. Det var tur det, för det var 35 grader kallt när jag åkte hem från bion ikväll!

Kersti! Kavve verkar vara som lapphundar är - jättesnälla!

Ca från Ludvika! Jag känner inte heller till dikten "Tin", men det låter som Birger Norman! Han är ju också skapare av den fina dikten "Hördd", som du säkert känner till.