Translate

lördag 22 november 2008

Solidaritet

Från Peters blog "Tjavvel":

"Postens VD , Lars G. Nordström, tjänar 900.000 i månaden. Om sex veckor höjs portot för enkelt brev från 5.50 till 6 kronor..."

Dessutom får postens VD, fem miljoner om året (!) i pension fram till år 2012. Pensionen har han från sin tid som VD för Nordea.

Jag säger som Peter: "Det känns bra att vi värnar om pensionärerna i vårt land"..


Var finns proteströrelsen???


Uppdatering:

Lars G. Nordström tog beslutet att avstå från sin lön efter den massiva kritiken i en intervju i TV4 i morse. Bra, tycker jag!

Fast jag tror inte att det går någon nöd på Nordström - 5 miljoner om året som han får av Nordea är heller inte fy skam!

Minsann..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Smulan

Hörde just att Lars G. Nordström avstår från sin lön då han inte vill framstå som girig???? Är det ett spel för gallerierna, ligger det en hund begraven här, eller vad är det? Tror ju ingen är beredd att jobba helt gratis faktiskt.

Vad tror du och alla ni som läser denna blogg.

Hej från Evy

Anonym sa...

Evy! Jag läste det också nyss i Aftonbladet. Tydligen blev han intervjuad i Tv4 i morse och meddelat beslutet där. Ett klokt beslut, tycker jag.

Synd att jag missade Tv-programmet! :)

Visst kan man fundera lite över Nordströms beslut.. men han lär nog klara sig med en årsinkomst på 5 milj. i alla fall.