Translate

lördag 15 november 2008

Ett besök på Fransåsen..












För ett par veckor sedan gjorde vi ett årligt återkommande besök till den gamla öde skogsbyn Fransåsen (och här ). Det är så roligt att besöka Fransåsen, bland annat för att vi varje gång ser att den gamla öde byn vårdas och bevaras genom frivilliga händer - och möjligen också genom offentliga bidrag? Ett gammalt hus har fraktats till den gamla ödebyn och med varsam hand satts upp på en av de ursprungliga gårdsplatserna och restaurerats.

En varm eloge till, bland andra Roger Lidén, som genom ett stort engagemang och frivilligt arbete restaurerat det nygamla huset på Fransåsen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Smulan

Trots brist på hav så tror jag du vinner. Denna höstbild är underbar. Fast å andra sidan så skulle det ju kunna vara vilken årstid som helst från insidan av huset :-D Så här skulle jag vilja ha det. Lugnt och fridfullt och inte en massa elektriska ljud överallt. Detta är dagens sanning för mitt huvud surrar som en bikupa av alla ljud. När strömmen går njuter jag.

Hej från Evy

Anonym sa...

Morrn Evy!
Såg du min bild i bildtävlingen..? Den var också från Fransåsen.

Ja, Fransåsen är trevligt att besöka. Så mycket historia. En välbesökt ödeby.