Translate

onsdag 22 oktober 2008

Jag bara undrar..

Jag hörde Per Nuder intervjuas i TV-soffan i morse med anledning av sin nya bok "Stolt men inte nöjd". Reporten frågade om han hade någon dröm kvar i livet, och Per Nuder svarade att han gärna önskade få höra Bruce Springsteen och Ulf Lundell igen..

Jag tycker mig ha hört denna önskan förut av ett annat socialdemokratiskt statsråd. Häromåret (förra året?) fick Mona Sahlin sin högsta önskan uppfylld, när hon skulle få träffa Bruce Springsteen efter hans konsert i Stockholm den 10 december. Mona Sahlin föredrog hellre att träffa Bruce Springsteen i stället för att gå på Nobelfesten..

Ingår det i det socialdemokratiska manifestet att man måste gilla Bruce Springsteen..?

Mona Sahlin gillar barbiedockor också har jag läst. Gör Per Nuder det med, tro...?


Sån´t kan man fundera på när man staplar ved i vedboden..

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Smulan

Ärligt talat, vad skulle du välja? Själv valde jag utan tvekan The Boss framför nobelmiddagen. Wow vilken känsla det är i den killen. Och han lär inte komma tillbaka i det oändliga som nobelfesten verkar göra. Alltså finns fortfarande chansen att jag en dag hamnar på nobelfesten i alla fall. Eller :-D

Stapla försiktigt och tänk på ryggen. Hej från Evy

Anita sa...

Evy! The boss är säkert bra (även om han inte tillhör mina favoriter)Jag kanske skulle fundera på att välja honom också isf Nobelmiddagen. I don´t know. "Fast vad vore en bal på slottet..."?

Det jag funderade på är om "bossen" och barbiedockor möjligen är ett intresse som förenar socialdemokratiska statsråd..:)?

Precis klar med veden! Puuh..

Anonym sa...

Jag skulle mycket hellre gå på Nobelmiddagen. :)


Lillan

Anita sa...

Vet du va´Lillan!
Jag med..
Tror jag.

Anonym sa...

Ja det som jag tycker är tråkigast i den här historien är att Pär inte har varit närvarande specielt mycket i riksdagen under våren men han har ju haft tid till att skriva en bok.. trots månads lön på ca 50- 60.000 kr för sitt jobb i riksdagen..en skamfläck för demokratin

Tuvstarr sa...

Hej Smulan,
50 - 60.000 skr varje månad, det låter bra!
Jag tycker mycket om "bossen" och när jag var en liten tjej längtade jag så mycket efter en barbiedocka.
Hoppas era socialdemokrater kommer hit nu att erbjuda mig ett jobb. :-)

Ptr sa...

Vill minnas att Mona Sahlin också är en stark Lundelldiggare. Dessutom har hennes lillebror spelat med Lundell.

Finansminister Anders Borg är tydligen även han Brucefan - är han smygsosse tro? ;-)

Anonym sa...

Donald! Nej, inte en endaste liten motion har han åstadkommit.. Skamligt. Att vara statsråd verkar vara en bra födkrok..

Tuvnarr! Fråga om du kan få Per Nuders jobb! :) :) Lär man sig svenska lika fort och bra som du har gjort, så klarar du säkert Nuders jobb också. Banne mig.

Peter! Det kanske ingår i arbetet för a l l a riksdagsledamöter att man ska gilla Bruce...? :):)

Anita sa...

Donald! Nej, inte en endaste liten motion har han åstadkommit sedan avpolleteringen.. Att vara statsråd verkar vara en bra födkrok.:)

Tuvnarr! Fråga om du kan få Per Nuders jobb! :) :) Lär man sig svenska lika fort och bra som du har gjort, så klarar du säkert Nuders jobb också. Banne mig.

Peter! Det kanske ingår i arbetet för a l l a riksdagsledamöter att man ska gilla Bruce...? :):)

Anita sa...

s

Tankevågor sa...

Nobelfesten har jag varit på... men aldrig hört Bruce live.
Kanske vi kan föreslå nobelkommitén honom som underhållare nästa gång? ;)

Anita sa...

Londongirl!
Vilken lysande idé! :) Två flugor i en smäll!

(Jag har problem med Blogger idag. Kan ej radera dubbla inlägg... Grrr..)