Translate

fredag 8 augusti 2008

Nya hemsidor Näsåker

Tyvärr har mitt förra inlägg med länkarna till ett par nya hemsidor om Näsåker försvunnit! Bara hokus pokus så är inlägget borta! Mystiskt...

Men här är hemsidorna som jag gärna vill rekommendera:

Björn Lindahls fotogalleri En "nygammal" hemsida. Björn har lagt ut sin morfars gamla foton från bland annat byarna Åsmon och Jansjö i Näsåker. Såå trevligt, Björn!

Åsa Bergh har skapat en ny hemsida om byn Åsmon i Näsåker. Hemsidan tar upp lite historik och kultur från byn Åsmon. Jätteroligt! Lycka till, Åsa!

------------------------------

Evy har skickat mig följande kort av lekande rådjurskid. Korten är tagna genom ett fönster och med kraftig inzoomning, men vad gör den lilla oskärpan när korten är så underbara, tycker jag! Tack snälla Evy!



2 kommentarer:

Inkan© sa...

Ungar eller barn - alla är våra och jag tänker på Cornelis "ungar på Karl Johann - som sjunger som bara ungar kan"....

Och det är ju så fina kort!

Anonym sa...

Inkan! Jag gör heller ingen skillnad på ungar och barn. Det är lika fint både ock. Men jag minns att min söndagsskollärare när jag var liten var mycket bestämd på att människobarn inte skulle kallas ungar....

Tänk, att vissa saker kan fastna så!:)