Translate

fredag 26 oktober 2007

Tack!!

Tack, snälla, rara, alla ni som skickar underbara bildspel med kloka aforismer och urvackra bilder till mig! Jag uppskattar det väldigt mycket, men nu är det så här - som många av er säkert redan vet - att jag kör med ett gammaldags vanligt modem med uppringt internet. Vi får ingen modernare variant, typ Adsl eller bredband, här i vår lilla skogsby; och vi har verkligen försökt ska ni veta! Det gör att stora bilder och annat på mer än några hundra Kb tar väääääldigt lång tid att ladda ner; och då hinner jag både äta och ta en tur på cykeln i väntan på att bildspelet laddas ner....

Men..... har någon gamla bilder eller annat som ni tror att jag har intresse av, så tar jag jättegärna emot! Kanske med en liten rad innan så att jag vet att "något" är på väg?

"Vanliga" mail är heller inga problem :) Det är baaara roligt att få! Och fort går det också.


Igår fick jag detta fina mail och ord av Nicke:

"Hej Smulan!

Vad roligt att få träffas 'live'. Och tack för vackra ord på bloggen och annorstädes. Du är en rejäl droppe, allt enligt Tage Danielssons:

'En droppe, droppad i livets älv
har ingen förmåga att flyta själv.
Därför gäller för varenda droppe:
Hjälp till att hålla dom andra oppe'. "

Kan man bli annat än inspirerad och glad?


En riktigt, riktigt bra dag, alla!

Foto: Evy Svensson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smulan, jag log igenkännande när jag läste om allt du hinner gÖra medan du väntar på att stora bilder laddas ner. Eftersom jag också har modem så vet jag precis vad du talar om. :)

Lillan

Anonym sa...

Vad skönt Lillan! Då är vi alla fall t v å i hela världen som har uppringt internet via modem! :)
Känns inte så ensamt...

Kram!