Translate

torsdag 17 maj 2007

Kristi Himmelsfärdsdag

Idag är det Kristi Himmelsfärdsdag. Det är även Folknykterhetens dag och Stora Metardagen! Det sista alternativet kände jag inte till - jag fick veta det genom Tom Carlsons blog "Tankar i trappen".

Med Tom Carlson har jag gemensamt att vi har gått Samariaravinen båda två - Tom vandrade i ravinen en vecka före mig. Han bodde till och med i samma strandområde utanför Chania. Men vi har inte träffats. Jag tycker mycket om hans tankar i sin blog.

Idag ska man alltså hålla sig nykter och gå ut och meta. Det struntar jag i. Det är för kallt att meta idag - trots att solen lyser - och öringen i sjön är inte på hugget nu, har jag hört.

Och varför ska dagen kunna stoppa mig att börja middagen med en liten ouzo, som jag med mycken möda fört hem från Kreta? Skål!

PS. Det är ju "syttende maj" också - det höll jag på att glömma bort. Skål Norge!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Salut- hoppas ousun smakade bra!
Själv ska jag ta ett glas vin så fort kycklingen är klar och därmed middagen... får tåla mig lite. Jag tillhör inte folknykteristerna... och jag är inte ens lojal idag. Orkar inte.
Känner mig mest trött i själen av alla "måsten, bör och skall."

Jag V I L L inte...he,he.

Anonym sa...

Salut, Inkan!

Anonym sa...

:-D :-D ;-D

Kände för att bara skicka en hög med smilys :-D
Vi kvinnfolk är nog rebeller hela högen. Jag känner precis så där inför alla måsten :-D

Ha en skön helg önskar dig Evy