Translate

tisdag 13 mars 2007

En utmaning....

Jag har blivit utmanad av Karin!

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska gå till bloggen för att få mer information.

Jag brukar vanligtvis inte anta diverse utmaningar som förekommer bland bloggare, men jag ska göra ett undantag för att det är du som frågar Karin! Jag kan dessutom inte skicka utmaningen vidare för jag är så dålig och sporadisk besökare på andras bloggar, och jag vet heller inte vilka som redan fått utmaningen och svarat. Den som vill får anta utmaningen - skicka kommentarerna till mig, så ska jag lägga ut dem på min blogg. Kanske vill du, Inkan?

Jag har suttit ute i den sköna vårsolen och funderat lite på vilka underliga/egendomliga saker som jag skulle kunna skriva om mig själv. Det var kluriga punkter att fundera på, men jag gör ett försök....

1. Jag blir lätt uttråkad, engagerad och förbannad. Fast inte samtidigt....

2. Jag längtar ofta bort. Har stor reslust. Men jag längtar numera alltid hem igen....

3. Jag klarar inte orättvisor, fanatism, dumheter och maktfullkomlighet. Jag exploderar direkt!

4. Jag är extremt höjdrädd - utom i flygplan....

5. Jag älskar sol och värme och ogillar mörker och kyla. Varför bor jag då i Norrland...? Tja, säg det.

6. Jag har tidigare älskat strapatser, äventyr och nya resmål. Nu är jag mest nöjd med ett ganska lugnt - och positivt - flyt i tillvaron.....

4 kommentarer:

Karin W. sa...

Minsann! Du är också höjdrädd, Smulan.

Mitt allra tidigaste minne av det obehaget är Katarinahissen, Sthlm, i 4-5 årsåldern. Mitt senaste; en för mig alltför svår levadavandring på Madeira. Men skam den som ger sig. Det gick ju att ta sig fram i själva levadan. Fast hela jag var både blöt och skitig när vi väl var framme i bebyggda trakter igen.

Evas blogg sa...

Punkt 5 och 6 - låter precis som hur jag kan känna,ja förresten, höjdrädslan också!

Anonym sa...

Ja, höjdrädslan verkar vara en vanlig åkomma. Märkligt nog känner jag inte av den i flygplan - fast jag har dessvärre de senaste åren börjat bli mer uppmärksam på motorljud och annat när jag flyger. Och det är väl ett orostecken, förmodar jag....

Evas blogg sa...

Samma här, stannade inte en motor nu?!! Jobbig känsla. Tror det har att göra med åldern.