lördag 27 januari 2007

Söndagsutflykt

Det är helg igen och jag vill visa ett gammalt kort som jag nyligen fått. (Tack Harriet!)
Klicka gärna på fotot för större format!

Det jag vet om kortet är att människorna är på utflykt till Omsjö - den by som jag numera bor i. Det ser ut att vara en trevlig utflykt; alla är glada och några av dem har "kronor" på huvudet. Varför? Jag gissar att kortet är från 30- talet, kanske början av 40-tal. Och jag gissar också att människorna är från Näsåker- jag har hört att det var vanligt på den tiden att Näsåkersborna gjorde utflykter till Omsjö. En utflykt till vacker natur och möjligheter till bad vid långa sandstränder- nöjet är detsamma då som nu.

En riktigt trevlig helg alla bloggvänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !
Hoppas att det är någon som kan berätta om kortet kanske någon som var med på denna utflyckt, Det skulle vara intressant att få veta vilka det är och varför dom hade kronor på sig.
undra om dom kom åkandes på flaket på lastbilen eller???

Fridens /Donald

smulan sa...

Hej Donald! (min f.d. klasskamrat...??)
Ja, det skulle vara jätteroligt om någon kunde identifiera någon på kortet!
Hälsningar Anita

Anonym sa...

Hej !

Nej jag är nog inte din klasskamrat ja inte skolklass i allafall.
Jag är från Röån numera boende i göteborg född 1969.

jag gillar din blogg sten hårt.
ha`e bra Donald

smulan sa...

Hej Donald!
Va´roligt! Tack!
Ha det gött i Götet!
Smulan