Translate

torsdag 27 juli 2006

En speciell dag

Följande hälsning fanns i min nätvän Inkans blog ikväll när jag kom hem efter en mycket trevlig dag - min födelsedag. Oj, vad jag blev glad av Inkans hälsning!

Inkan har varit och är en stor inspiratör för mig. Hon skriver helt underbara dikter och hennes språk är som musik i mina öron. Vi har haft en långvarig kontakt under flera år och Inkan har hela tiden varit en stor inspiratör och tidvis ett enormt stöd för mig på många sätt. Inkan är en underbar fantastisk nätvän.

Jag är inte de stora ordens mästare men jag vill så gärna säga: tack för att du finns, Inkan! Tack för allt stöd, inspiration och alla goda råd. Det har betytt så mycket och Du är guld värd.

Jag hoppas att vi snart ska kunna träffas. Kanske på Aguelis café.


En mycket speciell blomma plockat i mästaren Monets
trädgård till en speciell vän, Smulan, som fyller år just precis idag. Som en liten hälsning från Frankrike där hon i sin ungdom studerade och lekte journalist och njöt av stämningen på Shakespeare & Co.


Grattis Smulan på din dag!

Jag hoppas du njuter dagen däruppe i Angurs skogar, där hjortronen målat myrarna guldgula och du ser franska lavendelfält på skogshyggena och låter dig inspireras av din egen Storsjöns vattenglitter.
Smulan är en internetvän från Rötter och porslinskrossets tid och som jag lovat att träffa på Aguelis café och njuta av sommar med hos Lasse i Parken - den dag hon har tid att mellanlanda i Stockholm.
En alldeles utomordentlig födelsedag önskas dig!

Salût från Inkan

1 kommentar:

Anonym sa...

Men å Smulan, nu får jag tårar i ögonen, jag blir så rörd. Goa du!

Och du måste förstå vilken inspiratör och uppmuntrare du har varit för mig under de år vi haft kontakt.
Ibland tror jag på själarnas gemenskap. Flödet är ömsesidigt:)

STOR KRAM!