Translate

fredag 3 februari 2006

En moras råd


Det förra fotografiet är ett vykort från Grekland. Även detta kort är från Grekland. Jag samlar på vackra vykort, och eftersom jag väver, så tycker jag mycket om kort som föreställer denna skapande verksamhet. Just nu sitter jag ofta vid vävstolen - det ger mig ro.

För många år sedan fick jag denna fina vers på ett kort av en f.d. arbetskamrat. Versen och kortet sitter på min vävstol och glädjer mig varje gång jag sitter och dunkar in mina trådar.

Är du vid vardagslivet led,
och synes dagen grå,
så sätt dig vid din vävstol ned
och väv en aln, ja, två.

Då gladare du livet ser
- det är en moras råd -
och du åt vardagsväven ger
en vackert glansig våd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Påminner mycket om dom gamla tanterna som jag tittat på när dom vävt sina mattor och gardiner
rune