Translate

lördag 25 maj 2024

Antisemitismen i Sverige

Jag är inte kristdemokrat men KD-politikern Alice Teodorescu Måwe ger i den här artikeln en tydlig bild vad som pågår i Sverige just nu. Landet Israel och judehatet har aldrig varit så tydligt i Sverige som idag. Det känns väldigt oroande. Ffa drivs antisemitismen av invandrade muslimer/araber men även vänstergrupper av olika slag har gjort Israel och judarna till måltavla för hat, uppror och olika engagemang mot Israel och judarna. Det är en oroväckande utveckling som påminner om hur situationen var i Europa innan andra världskriget bröt ut.

Jag, liksom alla, hoppas att kriget snart är över och ffa att alla i gisslan som har överlevt har befriats och återvänt till Israel och sina hemländer. Vi får inte glömma orsaken till detta hemska krig. Gisslantagandet och mördandet av oskyldiga barn, ungdomar och äldre på en kibbutz i Israel den 7 okt 2023. Terrorgruppens attack på helt oskyldiga människor och barn var det mest vidriga som hänt judar sedan andra världskriget, när mer än 10 miljoner judar förföljdes och dödades på det mest vidriga sätt.

Jag blir beklämd hur vänstermänniskor i min egen by anordnar kurser för att fortsätta odla hatet mot Israel och judar under förtäckta skäl av omsorg om palestinierna i Gaza. När t.o.m en läkare från byn, helt emot läkaretik, delar och hyllar på sin hemsida en vidrig lögnaktig artikel i Aftonbladet om judar, då får jag mycket otäcka vibrationer att nu har pendeln vänt rejält. Även i Sverige!
Jag känner mig ledsen och orolig. Hur kan detta hat ha nått Sverige? Hur kan islamister få paradera med sina svart/röda fanor i snart varenda stad och by i vårt land? Utan större protester från politiker och makthavare? Något har hänt i Sverige som gör mig rädd. Jag känner mig orolig för den utveckling som pågår av den starka antisemitism som växer i vårt land.

Inga kommentarer: