Translate

fredag 23 juni 2023

GLAD MIDSOMMAR 2023!

 


Det är inte så ofta jag skriver numera i den här bloggen, men jag lovar att bättra mig! 

Vi har haft en underbart vacker försommar där vi bor och det känns så fint. Vi hoppas att den fortsatta sommaren fortsätter med samma fina väder. Det är vad vi behöver efter senaste årets kalla och mörka vinter. Midsommaren är den vackraste och finaste högtiden på året tycker jag. En helt oslagbar och vacker högtid i vårt land.

I bondesamhällets folktro var midsommarnatten viktig. Den ansågs vara en av årets mest magiska nätter då naturen fylldes av övernaturliga krafter. En natt då fantastiska saker kunde hända. Jag tror fantastiska saker händer fortfarande! 

Önskar alla som tittar in här en riktigt vacker, magisk och fin midsommar!!


Inga kommentarer: