Translate

tisdag 19 september 2017

Bilder från resan till Jerusalem och Tel Aviv

Jag har gjort en kort resa (sept. 2017) till Jerusalem och Tel Aviv. Värmen var tryckande, 35 grader, men den sköna brisen från havet i Tel Aviv lindrade något de sista dagarna i landet.

Efter mer än trettio år, när jag var där senast, så har mitt intryck av Israel förstärkts.  Konflikterna mellan israelaraberna, palestinierna och israelerna känns och är mycket tydligare i samhället än tidigare. En samexistens dem emellan upplever jag som mer avlägsen än någonsin. 

Jag älskar den gamla kulturen och historien i Israel. Det är få länder som har en så gammal, intressant och komplicerad historia som Israel. Må den dagen komma när historien får ett hållbart slut för alla i den delen av Mellersta Östern.


Damaskus gate

Gränd i gamla Jerusalem


Temepelmuren, som var mer bevakad än någonsin.




Lunch vid havet i Tel Aviv och ett glas Chardonnay

 



Havet vid Tel Aviv

Strandpromenaden i Tel Aviv

En blommande kaktus

Tidigare inlägg om Israel: http://smulansblog.blogspot.se/2006/12/minnen.html

Inga kommentarer: