Translate

tisdag 24 juni 2014

In the silence of nature


Sommaren är här. Naturen är så vacker, ängarna är full av blommor, fåglarna bygger bo i träd och holkar och rådjuren med sina kid dyker upp på ängen mest varje dag. Jag kan inte nog förundras över att allt i naturen vaknar till liv igen efter månader av vila. Fantastiskt. Det är bara att njuta av allt det underbara som bjuds. Jag är så lycklig att jag får bo som vi gör. Jag kan inte nog glädjas åt all den natur som omger oss och varje dag känns ibland som ett nytt äventyr.

Men vi lever med ett stort hot. En vindkraftsindustri är på väg att hota vår by och natur. Det är en oro vi lever med varje dag. Jag kan bara hoppas att den här sommaren inte blir den sista sommaren vi får uppleva den vackra, tysta och oförstörda naturen i Omsjö.

Men denna sommar tillhör naturen oss!

Jag önskar alla en underbar och naturnära sommar!



Vi Vägrar Vindkraftverk i Fängsjö/Storsjöhöjden!

Snurrigt - vindkraftsmotstånd i Ångermanland.

Inga kommentarer: