Translate

fredag 21 juni 2013

Midsommar


Tidig midsommaraftons morgon. Jag vaknar av att fåglarna kvittrar utanför sovrumsfönstret. Finns det något mer underbart uppvaknande? Jag lyssnar och och blir glad.

Solen är redan uppe. Det är också något att glädjas över! Jag hoppas att regnet håller sig borta idag..

Midsommaren är den helg jag älskar mest på hela året. Det är årets vackraste och ljuvligaste helg när blommorna finns i överflöd på ängarna, nätterna är ljusa och sommaren är som allra vackrast.

Den här helgen vill jag glömma alla hot som vindkraften fört med sig till vår lilla by. Idag midsommarafton vill jag bara njuta av sommaren, naturen och livet.

En riktigt skön och glad midsommar alla! :)

2 kommentarer:

Steve sa...

Ha en riktigt njutbar Midsommar och sommar.
Vid midsommartid drar jag mig alltid 50- och 60-talens midsommarfirande i Näsåker till minnes. De va tider de.

Anita sa...

Tack och detsamma till dig Steve!