Translate

fredag 6 maj 2011

Västanbäcks jaktlag

Fr.vä övre raden: Albert Lundin, Tage Eriksson, Otto Franzén, Halvar Lindström, Emil Håkansson.
Nedre raden fr. vä: Axel Håkansson, Kalle Karlström och Gustaf Håkansson.

Min man hittade nyligen det här gamla kortet, och jag kan inte låta bli att visa det. ;)

Det är dåvarande Västanbäcks jaktlag (Näsåker), och de flesta "gubbar" känner jag igen från min barndom. Inte minst "farbror Emil" - den finurlige farbrorn längst till höger. ;) En riktig filur!

Kortet bör vara taget i slutet av 1950-talet.

Varsågoda!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mera såna bilder. Har Kennet nån skokartong gömd för dig. Minns de flesta av gubbarna i V-bäck´s jaktlag. Vilken nostalgi.......

Sven Olof Selinder

Anita sa...

Nja, Sven-Olof de flesta bilder har jag. Det här fotot hittade Kenneth i en byrålåda i Rå. Visst är det en kul bild!

Fler bilder från "skokartongen" kommer! ;)

Christina sa...

Så fina de var, gubbarna :-) Hatt och basker är verkligen snyggt - hoppas det blir modernt igen. Ingenting klär en karl bättre än en basker tycker jag.

reneesfotoblogg sa...

Det syns på "utanskrefta" (omslagstexten) att han var en filur.

Anita sa...

Christina: Så kul att du nämner baskern! :) Min pappa hade alltid basker - och jag tyckte han var så fin! :)

Renée: Ja, farbror Emil var en riktig lurig en. Jag har många glada minnen av honom. ;)Och visst syns det på "utanskrefta" att han var lite lik Åsa-Nisse! ;)

Vivi-Anne sa...

Ja, visst känner jag igen gubbarna.Så roligt med sådana bilder. Hoppas det kommer fler.

Elisabet. sa...

Ett underbart foto! Min pappa hade en brun basker och jag tyckte att han var så fin i den .., men ingen annan pappa bar en sån, så lite skämmigt var det ,-)

Så hemskt.

Och titta, så stiliga dom är ändå .., dom här karlarna som ser så trygga ut.