Translate

måndag 28 juni 2010

Rävungar





De här bilderna fanns i min brevlåda i morse.

J-B skriver:
"Vi tog en promenad i går kväll och då såg vi dessa små. Visst är rävungarna bedårande, trots att dom äter upp "mina" harungar."

Åh, de små är helt bedårande söta!! Tack kusinen!

För några veckor sedan såg jag och min man ett par alldeles nyfödda älgkalvar på en skogsväg. De stod tillsammans med mamma älg mitt på vägen när vi kom körande. En underbar syn! Men innan jag fått upp kameran hann de springa in i skogen. Vi förundrades över att de små älgkalvarna var så raska trots att de var så små. Men oj, så söta de var!

4 kommentarer:

bokhyllan sa...

Ja, de är verkligen bedårande söta! Har själv inte sett rävar på flera år. Däremot älg. En häromdagen faktiskt, när jag hämtade min dotter. Den gick i sakta mak över vägen. Stor och ståtlig. Vi bromsade in och bara satt och beundrade det vackra djuret.

smulan sa...

Välkommen hit! Ja, älgar är ståtliga och vackra djur. Vi har ganska gott om dem där vi bor, men små nyfödda älgkalvar är ovanligt att få se.

Kersti sa...

Det är något så rörande över alla små ungar, rävar som minkar. Kanske är det någon tanke med det.

smulan sa...

Kersti: Håller med dig. Jag tror ingen kan låta bli att tycka om små djurungar - vilken art det än må vara.

En riktigt fin sommar önskar jag dig Kerti!