Translate

måndag 3 maj 2010

Konstvägen Sju Älvar


Det händer ibland att jag åker till Umeå och då åker jag gärna vägen över Åsele till Umeå. Jag åker den vägen därför att den är otroligt naturskön, men inte minst för att det finns många vackra naturkonstverk längs vägen. Ibland har jag funderat över varför och vilka som har gjort de många konstverken i naturen och häromdagen hittade jag en hemsida där jag fick svaren.

Har ni möjlighet och tillfälle att åka den s.k. konstvägen mellan Holmsund och Borgafjäll så gör det! Konstvägen Sju Älvar är en 35 mil lång konstutställning.

Här är hemsidan om Konstvägen Sju älvar och naturkontverken.



Det här vackra konstverket finns placerat ute på en myr, 14 km väster om Vännäs och 14 km öster om Bjurholm. Den vackra kyrkan upplevs som en hägring ute på myren. Konstnären heter Kent Karlsson.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Tack för tipset! Om detta hade jag ingen aning!