Translate

måndag 7 december 2009

Ursäkta...

... min dåliga uppdatering just nu! Jag är lite "busy" med arbete och annat, men förhoppningsvis så ska det lugna ner sig till jul.

Jag kommer snart igen!

Ett frustrerande och irriterande moment just nu:

Telia har fått för sig att alla hemsidor som ligger på deras server ska raderas vid årsskiftet!!! Jag har sedan många år en hemsida om bland annat släktforskning på Telias server; en tjänst som Telia erbjudit sina kunder gratis hitintills, men nu är det slut med det. Vill man fortsätta ha sin hemsida på Telia kostar det minst 140 kronor i månaden.

Jag har ingen lust att använda mig av Telias tjänster mer och det innebär att jag måste hitta en annan lösning. Jag vill så gärna ha hemsidan kvar ute på nätet, och jag arbetar febrilt just nu att hitta en lösning.

Tack och lov finns det hjälpsamma människor som vill hjälpa mig att hitta en lösning och jag säger bara så här tills vidare...

Tack snälla!!

Om Telias s.k. service till sina kunder ska vi tala tyst om...

Är det flera som drabbats av att Telia drar in tjänsten "Personlig hemsida"? Hur gör ni?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man bli annat än frustrerad? Jo det kan man. Man kan bli förbannad!!!

Hoppas du har ordentlig backup på allt du lagt ut så är det bara att lägga ut din sida via någon utländsk server. De har nog mer service mindedness. Det sista ordet hittade jag på själv just nu. Finns ett sådant ord?

Hej från Evy

Christina sa...

Jotack, hela min hemsida som jag har haft sedan 1998 går upp i rök!
Det känns hur sorgligt som helst.
När företag säger att de ska förbättra så är det ofta bara en tjusig omskrivning för att dra in på något.

Tur att du får hjälp att rädda din hemsida!

Tyvärr går min i graven. www.alvner.se

smulan sa...

Evy: det verkar som jag kommer att få hjälp att lösa problemet med hemsidan. Hoppas! Jag vill ju så gärna ha hemsidan kvar.. Back up;at har jag, men det viktigaste är att hitta en annan server/domän.

Och jag säger som Christina: Telia säger att de vill ge bästa möjliga kvalitet i sina tjänster - och så tar de bort tjänster istället! Det är kvaliten det!


Christina: Men snälla, kan du inte försöka rädda din hemsida? Du har ju så mycket intressant där. Du måste!

Jag har fått ett par bra tips om webhotell. Jag prövar nu ett av dem - det andra tipset är http://one.com/ som lär vara bra och billigt.

smulan sa...

Christina: Det andra webhotellet är http://www.demopoolen.se/priser_webhotell.htm

Mer om detta senare!

Magnus Johansson sa...

Hej Anita,

web10.se använder jag. Jag tycker det fungerar bra. Det kostar omkring 500 kronor per år om man räknar in både webbhotell och domän-namn. Det är ett danskt företag. Man har mycket utrymme också, totalt 5 GB med e-post inräknat.

Hoppas det löser sig för dig.

Hälsningar
Magnus

smulan sa...

Tack Magnus (och alla andra som via privata mail ger mig råd) för ditt tips!

Just nu samarbetar jag med http://www.demopoolen.se/priser_webhotell.htm
(du känner säkert innehavaren av webhotellet, eller hur?)

Jag hoppas det ska lösa sig trots att hemsidan är gammal och vissa filer är försvunna/ej uppdaterade.