Translate

lördag 27 december 2008

Vinterbild

En ensam fiskare på sjön

God fortsättning!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Vilken öde bild. Men är isarna så säkra redan? Här skulle jag definitivt inte gå ut ett enda steg på dammen ...
God fortsättning på julveckan Anita. Nu har lugnet lägrat sig här då alla barn återgått till sitt. Tror jag börjar bli gammal :( för varför skulle man annars säga så? Hemskt. Men en liten förkylning lämnade de efter sig i alla fall. Hoppas den går över fort.
Hej från Evy

Christina sa...

En ödslig, vacker och väldigt stämningsfull bild. Passar bra så här i mellandagarna :)

Anonym sa...

Evy! Ja, de säger att isarna är säkra. Fiskarna har varit ute på isen i flera veckor redan... Men jag väntar nog lite till, jag! Jag har en enorm respekt för isar.
Idag har jag istället tagit en lååång sparktur med småhundarna för första gången i år. Härligt!!
God fortsättning Evy!

Christina! Bilden är några dagar gammal - den dan var det 25 grader kallt. Trots det satt en fiskare på sjön! Idag är det bara 2 grader kallt och ett ljuvligt vinterväder och sparkföre.
God fortsättning, Christina!

Anonym sa...

Hej Smulan!

Det var ett förnämligt horisontellt anlagt fotoperspektiv. Men spana in ett vertikalt.

Du som är litet reslysten av dig följ med på en tio minuter lång nattlig flygtur och titta på jordens städer om natten. Städer vackra som självlysande, smakfulla broscher.

The brightest spot on earth at night. Vilken är det? Svaret får du 9:40.

Jag önskar dig en god resa genom natten. Spänn fast säkerhetsbältet! Höjdrädd? Avstå!

youtube cities at night, an orbital tour around the world

(ordet perspektiv eller snarare annorlunda perspektiv får här verkligen en signifikant, distinkt mening och utan den utmärkta berättarrösten - eller är det Gud själv? - vore man snart mycket vilse...)

Anonym sa...

Tack Thord för länktipset! Vilken fantastisk resa genom rymden! Jag såg att det finns flera rymdfilmer på You Tube. Alla är säkert mycket sevärda - jag önskar jag hade med en bättre uppkoppling i Omsjö; det är svårt att njuta när det hela tiden blir långa uppehåll i filmen..

En riktigt god fortsättning Thord!

Anonym sa...

God fortsättning Smulan!

Tack också för det vackra julmailet som jag tyvärr såg först efter julafton p.g.a. av att jag blev liggandes till sängs i influensa.

Lillan

Anonym sa...

En vacker meditativ bild. Jag saknar snö, trots att jag egentligen är en sommarmänniska så längtar jag efter lite riktig vinter. Lite av det kan jag förnimma när jag ser på din bild. Härligt.

Anonym sa...

Lillan! Jag hoppas din förkylning har gått över nu? Jag vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Smulan

Kersti!
Ja, det är vackra vintervyer här uppe nu. När jag börjar åka skidor efter nyår hoppas jag på nya fina vinterbilder. Just nu är det underbart sparkföre. Hundarna tolkar gärna.. Härligt det med.
Allt gott!

Sven Teglund sa...

Härlig vinterbild! Det ödsligt blåa passar så bra till den ensamme fiskaren.
Önskar dig en fortsatt kall vinter!