Translate

söndag 16 november 2008

Dagens väder..


Minus 8 grader. Sol. Ca 1 dm snö.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Oooooooo Vad vackert. :-D

Fram med skidorna Smulan.

hej från Evy

Anonym sa...

Nix Evy! Inga skidor före jul. Det är praxis :)
Och in´t vågar jag mig ut på isen heller innan jag vet att den är minst en halv meter tjock..

Men idag blev det två timmars promenad i det vackra vädret! Härligt.

Inkan© sa...

Som reklam för en vintersportort!
Men varför ingen skidtur före jul?
1 dm snötäcke låter ju perfekt för en runda i solen.

Stockholm har varit grå hela dagen suck...

Tuvstarr sa...

Åh vad ser det härligt ut! Då kan man inte stanna i huset, då måste man bara gå ut! Här var det bara lite solsken idag, men inget regn och så har vi varit ute hela dagen. Nu fick vi äntligen ordning i trädgården.
Ha det bra.

Anonym sa...

Inkan! Nja, dels för att skidåkning före jul anses här lite "stockholmskt", men orsaken är egentligen att det i allmänhet är för tidigt att åka skidor före jul. Ofta pga för lite och "lätt" snö (det bör vara "bärbar" snö), kyla utan sol och att jag har väldigt stor respekt för isarna före jul. (Jag skidar gärna på sjöar)

Tuvstarr! Händer det att ni får snö där nere?

Tuvstarr sa...

När jag var barn så hade vi normala vinter med gott om snö, och det hände att vi inte kom till skolan eftersom det var för mycket snö så att bussen kom inte. Men nu blev det mindre snö varje år. Sista vintern har varit bara grå och våt och jag kommer ihåg att jag har dragen ogräs i trädgården i januari, det var inte roligt!
Hoppas verkligen att vi får en riktig vinter här.
Om några dagar ska vi resa bort i fyra dagar till en fjäll som heter Harz och där är det forfarande ganska snösäkert område - hoppas jag.
Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Tuvstarr! Ja, det är väl som i Sverige, antar jag. Vintrarna har blivit mildare och mer snöfattiga, tycker jag. Klimatförändringen kanske..
Hoppas att du får snörika och fina dagar i Harz!

Tuvstarr sa...

Förmodligen blir det första gången utan snö, har just sett på nätet att det finns absolut ingen snö i Harz. Kanske kan du skicka ett paket med snö? Bara ett litet?

Anonym sa...

Oj, oj Tuvstarr! Du kan få så mycket snö du vill, om det gick! Vi kommer att få mer än nog..

Fast...kanske får ni fundera på en fjällsemester i Sverige istället...? :)

Tuvstarr sa...

Jo, om Sverige våre inte så lååångt bort...