Translate

tisdag 20 februari 2007

Nyåret 1969 Juliette Gréco

Eget foto

Det här är Juliette Gréco på Theatre de la Ville den 1 januari 1969. Är det någon som minns henne?

Nyårsdagen 1969 i Paris, uppträdde Juliette Gréco på Theatre de la Ville i Paris. 5 franc kostade biljetten (jag har biljetten kvar i mitt gamla album....) Det blev en fantastisk kväll och att på scen få höra hennes underbara, mörka sångröst var värt vartenda franc....

Juliette Gréco är född 1927 och av vad jag kan förstå av uppgifter på nätet så lever hon fortfarande. Sent omsider, Juliette; tack för en underbar afton nyårsdagen 1969!

1 kommentar:

Anonym sa...

JA - jag minns som sagt... gud så vacker hon var och vilken skön röst. Svårt att tänka sig att hon nu är 80 år... denna unga vackra exotiska skönhet...

Vart tar livet vägen?


Lyckost som fick uppleva henne på scen i verkligheten. Vilket minne.
Jag studerar kortet avundsjukt.

Kram!