Translate

torsdag 3 augusti 2006

Ett landsbygdscafé i Resele



Jag måste få berätta....

I sommar - och även förra sommaren - har vi vid flera tillfällen besökt ett underbart landsbygdscafé och restaurang vid Ångermanälvens strand i Resele. Jag brukar vanligtvis inte göra reklam i min blog, men jag kan inte låta bli att rekommendera detta smultronställe - Myregården - utefter Ångermanälvens strand i Resele. Maten är underbar - helt underbart god! Den lagas av de mycket duktiga innehavarna Torbjörn och Annette och är utsökt i både smak och pris.

Myregårdens miljö är en fantastisk oas - en ombyggd gammal ladugård alldeles nere vid älven som numera inkluderar både restaurang och loppis. Myregården har också en fantastisk trädgård med minifarm för barnen, gamla möbler att sitta i och många antika saker som förhöjer den genuint trevliga atmosfär som är förknippat med Myregården.

Vi har haft anledning att fira flera bemärkelsedagar denna sommar, och då har Myregården varit ett självklart val. Det är så roligt att Myregården har blivit omnämnd i White Guide 2005 (boken om Sveriges främsta restauranger) och det är den verkligen värd! Myregården ingår i den förening av landsbygdscaféer som har sin värdegrund i bra miljö och kvalitet.

Jag ville så gärna berätta om Myregården, och nu är det gjort....

Mer om Myregården på Facebook. https://www.facebook.com/myregarden/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å det ser inbjudande ut...du har många spännande resmål omkring dig Smulan! Önskar jag bodde lite närmare. Just ställen som detta är så roligt att besöka: mat och kultur samt lite aktiviter runt om.

På sommaren är det toppen.

Anonym sa...

Det är ju så här caféer ska se ut. Undrar om det är för långt för att ta ut Silverpilen?
Då får jag nog köra tidigt på morgonen:-)